بهترین سبزی برای لاغری
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
نویسنده : فردین فروغی

با این سبزیجات سریع لاغر شوید

اغلب افراد وقتی اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند، روزهای اول شاهد نتیجه‌ سریع خواهند بود اما بعد از مدتی روند لاغری متوقف می‌شود و از آن رژیم دلزده می‌شوند. مخصوصا رژیم‌های تک بعدی که فقط از یک ماده‌ی غذایی برای هر روز استفاده می‌شود.


 اما باید بدانید که بهترین نوع رژیم غذایی آن است که از تمام گروه‌های غذایی به اندازه‌ی نیاز بدن مصرف شود که در این میان سهم سبزیجات بسیار قابل توجه است، بعد از گروه نان و غلات سبزیجات بیشترین نیاز بدن به انرژی و غذا را تامین می‌کنند و باید روزانه 2-5 واحد از آن مصرف شود.


سیر :

این ماده ی غذایی پرطرفدار دارای خاصیتی است که از اضافه وزن جلوگیری کرده و حتی باعث لاغری می شود. محققان آزمایش هایی روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با داشتن یک رژیم غذایی شیرین نیز کمتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرند. یعنی اگر نمی توانید جلوی شیرینی خوردن خود را بگیرید پا به پای آن سیر هم مصرف کنید.

چغندر :

یکی از سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان قند است اما با این حال کالری کمی دارد یعنی حدود 50 کالری در هر فنجان. مصرف چغندر با سبزیجات دیگر یک ماده غذایی لاغری بی نظیر را ایجاد می کند.


ترب

ترب‌ها (ترب سیاه، ترب سفید، ترب قرمز) به دلیل وجود  میزان فیبر بالا سیری زودرس را در فرد ایجاد می‌کنند و باعث کاهش اشتها از جمله اشتها کاذب را به ارمغان خواهد داشت،  همچنین ترب کوهی با تحریک ترشحات معده سبب بهبود سیستم گوارشی می‌شود. علاوه بر وجود فیبر در ترب، ویتامین‌هایی مثل ویتامین C وجود دارد، که برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. ترب برای درمان آنفولانزا، تقویت قلب و عفونت دستگاه ادراری مفید می باشد. شاید جالب باشد بدانید که ترب سبب پاکسازی بدن از سموم می شود و همچنین سبب افزایش سوخت و ساز بدن می گردد.

گل گلم

گل کلم یک گیاه هزار کاره در تمامی وعده‌های غذایی است، گل کلم یک گیاه سرشار از ویتامین B و فیبر است که با مصرف آن به هر شکل به سرعت احساس سیری می‌کنید.

گل کلم انواع متفاوتی دارد که علاوه بر شکل ظاهری از نظر خاصیت و جنبه درمانی نیز در مواردی متفاوت می‌باشند. اما خاصیت مشترک گل کلم‌ها علاوه بر سبزیجات لاغر کننده بودن، نیز خاصیت ضد سرطانی آنهاست. نکته‌ای دیگر در مورد گل گلم میزان قند موجود در این گیاه است که به صفر میل می‌کند.

نخود فرنگی

نخود فرنگی یکی از سبزیجات لاغر کننده شکم می‌باشد، این گیاه بسیار سودمند که علاوه بر کم کالری و کم چرب بودن حاوی مقادیر زیادی پروتئین است، در واقع هر فنجان نخود فرنگی نهایتا ۱۳۴ کاری وجود دارد، و می‌تواند یکی از اعضای یک وعده غذایی برای کاهش وزن باشد.

در یک وعده غذایی که در آن۱۰۰ گرم نخود فرنگی موجود باشد به ترتیب ۱۱ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین وجود خواهد داشت که برای کاهش وزن یک وعده غذایی مناسب به حساب می‌آید.

https://www.starwest-botanicals.com/category/bulk-herbs/

https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید